Jakie udogodnienia oferuje budynek biurowy?

Wynajem biura to zwykle decyzja na lata. Przy wyborze powierzchni na biuro istotne mogą być m. in. kwestie takie jak uchylne okna czy infrastruktura dla niepełnosprawnych. Ale nasze biuro to nie tylko sama powierzchnia biurowa. Ważne jest aby budynek i/lub jego najbliższe sąsiedztwo oferowały nam także udogodnienia, które ułatwią pracę, a może i życie, pozwolą zaoszczędzić czas.  Najważniejsze z nich to miejsce oferujące smaczne i tanie posiłki; parking dla samochodów, naszych i odwiedzających nas klientów; parking, a może i szatnia dla rowerzystów; przydatne są także infrastruktura konferencyjna, czy bankomat. Dobra lokalizacja budynku i bliskość przystanków komunikacji miejskiej to dodatkowy atut. Dobrze też jeśli w budynku lub jego okolicy znajduje się siłownia, przychodnia i apteka. Przydatna jest także bliskość punktów usługowych typu poczta, usługi pralnicze i krawieckie, fryzjer czy dorabianie kluczy.

Jaki jest czynsz za powierzchnię biurową?

Czynsz to opłata za udostępnienie powierzchni podawana najczęściej netto w zł za 1 m2 powierzchni. Poza czynszem standardem są opłaty eksploatacyjne wynoszące  ( ich wysokość jest uzależniona  od standardu budynku czy decyzji administratora budynku) za każdy m2 powierzchni.                         W budżecie trzeba także uwzględnić koszty ogrzewania, zużycia wody i ścieków, elektryczności, internetu, wywozu śmieci, itd.

Standardowo do powierzchni najmu biura doliczany jest jeszcze tzw. współczynnik części wspólnych budynku (od kilku do kilkunastu procent powierzchni biura) tzw. add-on factor. Przy wynajmie wymagany jest zwyczajowo depozyt zabezpieczający (z reguły równowartość kilkumiesięcznego czynszu najmu wraz z opłatami eksploatacyjnymi).

Czy aktualnie są dostępne powierzchnie biurowe do wynajęcia?

Sytuacja na rynku najmu zmienia się dynamicznie. Proces poszukiwania biura trwa zwykle od kilku do kilkunastu miesięcy.  Jeśli traficie Państwo na ofertę, które wydaje się odpowiadać Państwa oczekiwaniom warto jak najszybciej skontaktować się z wynajmującym, zapytać o warunki, możliwość obejrzenia powierzchni i  zasady jej rezerwacji.

Jeśli szukacie Państwo biur w nowoczesnych biurowcach lub historycznych, butikowych budynkach w Krakowie prosimy zapoznać się z naszą ofertą:

https://www.herbewo.krakow.pl/do-wynajecia-biura/

Czy budynek posiada ochronę i monitoring?

Bezpieczeństwo to bardzo ważny aspekt w procesie wyboru biura. Budynki biurowe zazwyczaj w standardzie oferują podstawową ochronę i system CCTV. Każdy z najemców może zwiększyć bezpieczeństwo swojego biura poprzez zainstalowanie dodatkowych systemów kontroli dostępu czy alarmów.

Jaki jest termin wynajmu?

Dla najemcy przeprowadzka biura to duża operacja logistyczna, której pewnie nie chciałby zbyt często powtarzać. Przed podjęciem decyzji warto przeanalizować plany rozwojowe firmy na okres najbliższych 3 do 5 lat.

Dla wynajmującego przygotowanie biura dla nowego najemcy wiąże się zazwyczaj z kosztami.  Oferty najmu najczęściej zaczynają się od minimum roku. Przy minimum  5-letnich okresach najmu można już rozmawiać o dodatkowych pracach aranżacyjnych lub wakacjach czynszowych.

 

W jakich godzinach mogę korzystać z biura?

Standardowo należy spodziewać się dostępu do biura w godzinach 6-22. Poza tymi godzinami dostęp może wymagać indywidualnych ustaleń z administratorem budynku.